دنیای آبزیان فرزین

فروش انواع ماهی های آکواریوم

فروش انواع ماهی های آکواریوم

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

برای داشتن آکواریوم، یک سری وسایل لازم است که در این مطلب به طور کامل تجهیزات مورد نیاز برای آکواریوم را معرفی می کنیم. به صورت اختصاری این تجهیزات عبارتند از :

  • بخاری
  • فیلتر
  • تزئینات
  • گرماسنج
  • تور دستی
  • پمپ هوا
  • مگنت یا کاردک
  • ماهی

هر یک از این تجهیزات آکواریوم را در ادامه ی مطلب توضیح می دهیم.

فهرست مطالب

بخاری

بیشتر ماهیان آکواریمی بومی مناطق گرمسیری هستند. بنابراین به آب گرم در حدود 26 الی 31 درجه سانتی گراد نیاز دارند. به همین جهت استفاده از یک بخاری اتوماتیک جهت کنترل دما امری ضروری به نظر می رسد.

فیلتر

از آنجا که تعویض دائمی آب کاری مشکل بوده و باعث ناراحت شدن ماهی ها و گیاهان داخل آکواریم می شود. بایستی با بکار بردن فیلتر مرتبا مواد زائد معلق در آب گرفته شود تا آب آکواریم همیشه صاف و شفاف باقی مانده و لذت دیدن ماهی ها همیشگی می شود.

بطور کلی 3 نوع فیلتر برای تمیز کردن آب آکواریم وجود دارد:

  • فیلترهائی که زیر ماسه کف آکواریم قرار می گیرند.
  • فیلترهائی که داخل آکواریم قرار می گیرند.
  • فیلترهائی که خارج آکواریم قرار می گیرند.

فیلتر های نوع اول

فیلتر نوع اول که در زیر ماسه کف آکواریم جاگذاری می شود به اشکال گوناگون ساخته می شود و بیشتر برای مصرف افراد تازه کار مناسب می باشد.
این فیلتر ها فقط می توانند ذرات معلق در آب را گرفته و در خود نگه دارند. بنابراین هر چند وقت یکبار از طریق پمپ کردن آب از خلاف مسیر جذب شناور، میتوان فیلتر را تمیز نمود.
برای راه انداختن آنها کافیست که پس از جاگذاری و ریختن ماسه بر روی آنها، فیلترها به پمپ هوا وصل گردند. گروه نرم افزاری ما اینگونه از فیلترها را به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکند.

فیلتر های داخلی

معمولا از یک جعبه پلاستیکی ساخته شده است که در داخل آن زغال اکتیو ریخته می شود و روی آن لایه ای از پشم شیشه و یا الیاف داکرون قرار می گیرد.
این فیلترها معمولا در گوشه ای از آکواریم جاگذاری می شوند.

بدیهی است پس از مدتی در اثر پر شدن حفرات ریز دانه های زغال, کم کم قدرت فیلتر کردن آن از بین خواهد رفت بنابراین هرچند وقت یکبار باید زغال را تعویض نمود. زمان لازم برای تعویض زغال, بستگی به حجم آب, نحوه تغذیه ماهی و نیز ضخامت پشم شیشه و میزان تمیزی آن دارد.

امکان احیا زغال اکتیو کارکرده هم وجود دارد، ابتدا باید زغال غیر فعال شده را بخوبی شست و شو داد. سپس آن را به مدت 75 دقیقه در حرارت 140 درجه سانتی گراد نگه داشت، پس از آن باید به خوبی زغال را شست و مورد استفاده قرار داد.

فیلتر های خارجی

کامل ترین و بهترین نوع سیستم فیلتراسیون، استفاده از فیلتر سطلی مناسب با توجه به حجم آکواریم است. این فیلترها معمولا دارای چند طبقه مرتبط به یکدیگر می باشد که می توان در هر طبقه از مواد تصفیه کننده مختلف استفاده نمود.

در طبقه اول از سمت ورودی فیلتر از ابر و اسفنج استفاده نماییدتا مانع از ورود مواد معلق به سایر بخش های فیلتر و احتمالا برگشت مجدد به داخل آکواریم شود. در بخش های دیگر نیز برحسب نیاز از سرامیک، رزین، زئولیت، زغال اکتیو و یا تورب استفاده کنید.

در صورت استفاده از فیلتر سطلی نیاز به تعویض آب بسیار کم خواهد بود و سلامت ماهیان در بهترین شرایط حفظ خواهد شد اما می بایست هر 5 الی 6 ماه یکبار فیلتر باز شده و مواد داخل آن با آب آکواریم شستشو داده شود.

تزئینات

از دیگر تجهیزات آکواریوم تزئینات است. خرید لوازم تزئینی کاملا به سلیقه شخص بستگی دارد, اگرچه خریداری آنها چندان لازم نیست. باید توجه کرد هرگز نباید از لوازم تزئینی لبه تیز و برنده استفاده نمود زیرا سبب زخمی شدن ماهی و سرانجام آلودگی ماهی ها به قارچ می شوند.

گرماسنج

وسیله ای است برای اندازه گیری درجه حرارت آب آکواریم. هرچه درجات حرارت گرماسنج دقیق تر و خواناتر باشد, ارزش آن بیشتر خواهد بود.

توردستی

برای صید ماهی بخصوص هنگام تمیز کردن آکواریم یا بیرون آوردن ماهی بیمار بایستی از تور دستی استفاده نمود. بهتر است جنس توری تا حد امکان نرم و لطیف باشد تا صدمه ای به بدن ماهی ها نزند.
بهتر است برای هر آکواریم 2 تور تهیه شود زیرا در بعضی مواقع گرفتن ماهی ها با یک تور واقعاٌ کار دشواری می باشد.

پمپ هوا

یکی از تجهیزات آکواریوم که بسیار مهم است پمپ هواست. ماهیان آب شیرین با توجه به محیط محل زندگی خود به اکسیژن زیادی نیاز دارند بنابراین استفاده از یک پمپ هوای مناسب و دو یا سه سنگ هوا می تواند به این زمینه کمک کننده باشد.
هنگام خریدن پمپ حتما بایستی اندازه آکواریم و یا تعداد آکواریم ها در نظر گرفته شود. گاهی ممکن است با یک پمپ قوی بتوان دو آکواریم را تهویه نمود و گاهی نیز ممکن است یک پمپ کوچک برای تهویه یک آکواریم کافی نباشد.
انواع شیلنگ پلاستیکی و تعداد سه راهی مورد نیاز بستگی به ابعاد آکواریم و تعداد سنگ هوا, لوازم تهویه ای تزئینی و فیلتر دارد.

 

مگنت یا کاردک

در بیشتر آکواریم ها ممکن است رشد و نمو خزه ها روی دیواره ها بیش از حد بوده و باعث مات شدن شیشه آنها گردد. کاردک از تجهیزات آکواریوم است که برای پاکسازی خزه ها استفاده می شود.
اگر از حلزون یا ماهی های مخصوص خزه خوار برای این کار استفاده نمی شود می توان به سهولت خزه های روی شیشه را با کاردک یا مگنت های مخصوص تمیز نمود.

دسته ی مگنت

با کلیک روی دکمه ی فروشگاه مگنت می توانید به صفحه ی هوشمند فروش محصولات وب سایت پت زیپ وارد شده و با استفاده از ابزار های جستجوی حرفه ای ، محصول مورد نظر خود را بیابید.

ماهی

آخرین چیزی که برای داخل آکواریم بایستی خریداری شود ماهی ها می باشند. پس از آماده کردن آکواریم و کاشتن گیاهان, حداقل بایستی یک هفته الی یک ماه آکواریم بدون ماهی کار کند تا همه شرایط برای انتقال ماهی ها آماده شود.
#واردات_ماهی #اروانا #پیرانا #مانستر #کنسرت #فلاور #تایلند_مالزی #دیسکس #سفره_ماهی #چانا #زینتی 

 

https://t.me/farzinfish

http://www.instagram.com/farzinfishh?r=nametag

https://t.me/farzinfish

https://www.instagram.com/farzinfishh?r=nametag

 فیلترهای زیستی ( بیوفیلترها ) : به زبان ساده می توان چنین گفت هر ماده حد واسط که بتواند مکان مناسبی را جهت کشت و فعالیت باکتری های مرتبط با چرحه نیتروژن آماده کند به عنوان یک بستر برای ایجاد فیلتر زیستی محسوب می شود. دارا بودن سطح زیاد نسبت به حجم یکی از خصوصیات بارز این مواد است . شن ، ماسه ، خرده شیشه ، سرامیک و پلاستیک ، اسفنج ، اسکلت آهکی مرجان ها و همچنین سفال می توانند انتخاب خوبی برای این کار باشند . البته اشیاء پلاستیکی مخصوصی جهت این کار ساخته شده و در اختیار آکواریوم داران قرار دارد. این اشیا را که دارای سطح نسبتا زیادی نسبت به حجم خود هستند اصطلاحا بیوبال می نامند .
یک فیلتر زیستی که از نصب و راه اندازی آن در آکواریوم زمان زیادی نگذشته باشد ، نمی تواند چندان مفید واقع شود . زیرا باکتری ها برای استقرار و ازدیاد به زمان احتیاج دارند . اگر قبل از کامل شدن فیلتر زیستی ، ماهی به آکواریوم معرفی گردد احتمال تلف شدن ماهی ها زیاد خواهد بود . این پدیده به سندرم آکواریوم جدید معروف است .

 
امروزه در اغلب آکواریوم فروشی های معتبر استوک تجاری باکتری های مناسب آکواریوم موجود است که با تهیه و استفاده از آنها می توان نسبت به مطلوب بودن نوع باکتری های موجود در بیوفیلتر اطمینان حاصل کرد . برای کمک به ازدیاد باکتری ها می توان از مقداری خونابه ، تکه ای گوشت و یا کمی غذای پولکی استفاده نمود . تجزیه این مواد در آب سبب فعال سازی و رشد باکتری ها در بیوفیلتر می شود . البته بدین منظور می توان از محلول های تجاری مخصوصی هم استفاده نمود .
به هر حال برای تکمیل شدن فیلتر زیستی در آب شور ین 3 تا 5 هفته زمان نیاز است که البته طی این مدت بایستی آب آکواریوم دائما در حال گردش و عبور از بیوفیلتر باشد . بهتر است پیش از وارد کردن ماهی به آکواریوم آب را از نظر فاکتورای شیمیایی مورد آزمایش قرار دهید .
 
به منظور درک بهتر طرز عمل باکتری ها در بیوفیلتر ، چرخه نیتروژن در آب را به طور اجمالی مورد بررسی قرار می دهیم :
بخش اعظم دفعیات ماهی به صورت آمونیاک می باشد که در آب رها می شوند . وجود غلظت های بسیار پائین (05/0 میلی گرم در لیتر ) آمونیاک غیر یونیزه در آب می تواند سبب مرگ و میر ماهی ها شود. با ورود آمونیاک به بیوفیلتر در مرحله اول به وسیله باکتری های نیتروزوموناس به نیتریت تبدیل می گردد که آن نیز به شدت سمی است . در مرحله بعد نیتریت به وسیله باکتری های نیترو باکتر به نیترات تبدیل می شود. نیترات سمیت چندانی برای ماهی ها نداشته و در صورت وجود فتوسنتز ( وجود گیاهان زنده ) جذب شده و از آب حذف می گردد .
لازم به یادآوری است در طراحی بیوفیلتر و جهت بهبود کارایی آن و به عبارتی کامل بودن آن بهتر است قسمتی از بیوفیلتر به صورت غرقابی و بخش دیگر به صورت چکه ای تعبیه شوند . تا گروه های مختلف باکتری های چرخه نیتروژن بتوانند به خوبی فعالیت کرده

#farzinfishh #واردات_صادرات_ماهی #اروانا #پیکاک #پلنت #گوپی #مولی #زنده_زا #پرت #کینگ_پرت #مارماهی #چانا #پلکو #گلدفیش #پرل_اسکال #سیچیلاید #انواع_ماهی_آبشور

 

http://t.me/farzinfish

http://www.instagram.com/farzinfishh?r=nametag

یکی از راه های جلوگیری از کثیفی اب آکواریم، سیفون کردن منظم و مرتب آکواریم است. سیفون مخصوص آکواریم وسیله ایست که با ان میتوان بدون تعویض کلی اب، کثافات و پس مانده های غذایی کف و لابلای شنها را تمیز کرد. با سیفون کردن آکواریم، دیگر احتیاج به تعویض کلی اب نیست و همچنین استرس کمتری به ماهیانتان وارد میشود، در ضمن سیفون کردن احتیاج به چرخه یا سیکل ندارد و تقریبا بهترین روش برای جمع اوری کثافات و تمیز سازی اکواریم است

به ادامه متن توجه کنید

 

 

سیفون کردن اب اکواریوم

 

برای تمیز سازی اکواریم همیشه به تعویض کلی اب نیاز نیست و با تدابیری مانند سیفون کردن میتوانیم اب اکواریم را مدتها یا برای همیشه تمیز نگه داریم البته این کار حداقل ۲ تا ۳ هفته یک بار باید انجام شود ولی به نظر شخص بنده حتی اگر اب در اندازه ی زیادی هم کثیف باشد میتوان با سیفون کردن، اب را به حالت اول برگرداند و لزوما نیازی به تعویض کلی اب در بدترین شرایط هم نیست

 

در بالا گفته شد که برای تمیز کردن اب اکواریم و ایجاد شرایط بهداشتی برای ماهیانتان احتیاج به وسیله ای به اسم سیفون دارید، این وسیله در مغازه های فروش ماهی و اکواریم به وفور یافت میشود که میتوانید نمونه هایی از این سیفون را در زیر ببینید البته انواع دیگری به صورت پیشرفته تر هم موجود میباشد، اما سیفون های معمول و رایج در بازار ایران همین سیفون ها است که میتواند شکل و طرح ان متفاوت تر باشد

 

 

نمونه های اماده در بازار میباشد که قیمت زیادی هم ندارند و میتوانید انها را بین ۳ تا ۴ هزار تومان از بازار تهیه کنید و به نظر بنده ارزش ساختنشان توسط خود شما را ندارند

 

روش استفاده از سیفون و سیفون کردن اکواریم:

 

مرحله اول :برای سیفون کردن اکواریم ابتدا بایست مقدار آب مورد نیاز را ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل در ظرفی جداگانه قرار داده تا کلرآن از بین رود، برای تسریع کار و کم کردن زمان کلر زدایی میتوان با استفاده از یک پمپ هوا در اب هوا دمید. بهتر است شرایط دیگر اب مانند دما را با اب اکواریم یکسان کنید و اب را نسبت به لیتراژ ان با کاندیشنرهای بهینه ساز اماده نمایید

 

مرحله دوم:این مرحله خارج کردن اب از اکواریم با سیفون است. به اینصورت عمل میکنیم که ته سیفون را در اکواریم قرار میدهیم و برحسب نوع سیفون با تکان دارن بالا و پایین سیفون در اب یا فشار دادن پمپ ان جریان یا مکش اب را راهندازی میکنیم(در سیفون های موجود در بازار احتیاج به مکیدن شلنگ نیست، بعضی از سیفون ها با داشتن ساچمه و تکان دادن ان در اب اکواریم جریان اب را انتقال میدهند یا بعضی دیگر پمپی هستند و….) بعد از راه افتادن جریان اب ته سیفون را به داخل شنها فرو میبریم با این کار فضولات و کثافات به صورت چشمگیری از کف خارج میشوند. بهتر است انتهای سیفون را در شنها قسمت به قسمت فشار دهید و تمام مساحت شنها را به همین صورت سیفون کنید ولی شما میتوانید انتهای سیفون را در شنها تکان دهید و شنها را زیر و رو هم کنید، به هر جال این که چطور اب اکواریم را سیفون کنید با تجربه ای که از هر بار سیفون کردن یاد میگیرید به دستتان خواهد امد. حتی شما میتوانید نحوه سیفون کردن را از فروشندگان با مسئولیت بپرسید، فقط یاداوری این نکته ضروریست که ما میخواهیم کثافات بین شنها را خارج کنیم نه اینکه فقط اب اکواریم را خارج کنیم بنابراین تا میتوانید سیفون را به عمق شن ها فرو برده و کثافات را خارج کنید

 

مرحله سوم:جایگزین کردن اب تخلیه شده اکواریم که احتمالا در اکواریمی دیگر یا سطلهای بزرگ اماده کرده اید بسیار ساده است. به طور مثال میتوانید از یک فیلتر(واترپمپ) که به شلنگی وصل شده اب داخل سطل را به اکواریم انتقال دهید، یا کم کم اب را به صورت دستی به اکواریوم منتقل کنید

 

نکته:بهتر است به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار یک چهارم اب را سیفون کنید یا حداقل ماهی یک بار ۳۰ تا نهایتا ۴۰ درصد اب را سیفون کنید یا در صورت کثیفی زیاد اب حتی میتوانید نیمی از اب را سیفون کنید و اب تازه جایگزین کنید. البته دقت کنید سیفون های سنگین (بیش از ۴۰ درصد) میتواند اثری معکوس داشته باشد و برای ماهیان یک شوک بزرگ محسوب شود و همچنین اسیب جدی به سیکل اکواریوم وارد شود. بنابراین بهتر است در این موارد به صورت درصدی در چند روز و با مقدار کم سیفون و تعویض اب را انجام دهیم تا شوک احتمالی به خاطر تغیر پارامترهای شیمیایی اب به ماهیان وارد نشود و یکمرتبه سیکل تانک بر هم نخورد.

 

توجه:اب تمیزی که به اکواریم سیفون شده انتقال میدهید احتیاج به چرخه و سیکل بودن ندارد.  در صورت کاهش باکتری های مفید چرخه اصلی تانک میتوان دوز جدیدی از باکتری ساز به اکواریوم اضافه نمود

 

مزایای سیفون کردن: با این کار دیگر احتیاج به تمیز سازی کل اکواریم ندارید. زحمات که در پی دارد بسیار کمتر از تعویض کلی اب است. احتیاج به چرخه و سیکل ندارد. استرس کمتری به ماهیانتان وارد میشود و…….

 

#farzinfishh #واردات_صادرات_ماهی #اروانا #پیکاک #پلنت #گوپی #مولی #زنده_زا #پرت #کینگ_پرت #مارماهی #چانا #پلکو #گلدفیش #پرل_اسکال #سیچیلاید 

 


یکی از دوست داشتنی ترین ماهیان اکواریومی اب شیرین همین اسکار ها هستند که بسیار مورد توجه میباشند و کمتر اکواریوم داریست که انها را ندیده باشد. انواع رایج اسکارها در بازار اکواریومی یافت میشوند و طرفداران زیادی دارند. سال هاست انها به راحتی تکثیر میشوند و در تجارت اکواریومی جزو ماهیان شاخص میباشند. در این قسمت انواع انها را به روایت تصویر معرفی میکنم تا علاقه مندان بیشتر با این ماهی زیبا و دوست داشتی اشنا شوند. لازم به ذکر است تمامی گونه ها با رنگ امیزی متفاوت را نمیتوان معرفی کرد و تنها گونه های شاخص معرفی شده است که با این وجود شاید بعضی از همین گونه ها در بازار اکواریومی ایران نادر و کمیاب باشند و تنها گه گاه به چشم بخورند

به ادامه متن توجه کنید

 


تایگر اسکار: شاخص ترین و رایجترین نوع اسکار میباشد که در بازار اکواریومی ایران نیز به وفور یافت میشوند. رنگ تیره زمینه به همراه راه راهای پرتقالی تا قرمز رنگ ویژگی این نوع اسکار است. همچنین حلقه های در دم و باله ها که همانند چشم میباشد را میتوان از خصوصیات دیگر انها نسبت به نوع مسی دانست

 


…………………………………………………………………………………………

اسکار مسی : این نوع اسکار هم کم و بیش در اکواریومی های ایران یافت میشود. تفاوت اصلی انها با تایگر اسکار رنگ قرمز یا پرتقالی یا همان مسی خودمان است که بیشتر بدن را پوشانده. رنگ پایه همان رنگ تیره که به سبز تیره تا سیاه متمایل است در این گونه مد نظر است. حلقه های چشمی در باله و دم مانند تایگر اسکار به ندرت دیده میشود


اسکار مسی

………………………………………………………………………………………

اسکار معمولی، اسکار دورگه یا وحشی: این نوع اسکار تلفیقی و دو رگه میباشد که بر اثر تکثیر بین گونه های مختلف اسکار به وجود امده است و بیشتر انها را وحشی مینامند زیرا در طبیعت این اتفاق به طور رایج انجام میشود و شاهد چنین اسکارهایی خواهیم بود

 

 


 

…………………………………………………………………………………………….

آلبینو تایگر اسکار: به طور رایج اکثرا رنگ روشن که به صورت سفید یا زرد روشن و نورانی دیده میشود البینو میگویند. در این نوع که در کشور ایران نیز یافت میشود رنگ کلی زرد رنگ یا سفید با رگه های قرمز تا پرتقالی میباشد. بسیار پر جنب و جوشند و خلق و خوی انها کمی از تایگر معمولی ارام تر است. البته شاخص ترین نشانه برای تشخیص یک البینو از لوتینو که در ادامه معرفی میشود چشم و دم انهاست. در صورتی که چشم ها به رنگ صورتی تا نارجی و دم تیره باشد البینو و در صورت تشدید تیرگی در دم و باله ها و حتی چشم را لوتینو مینامند

 


…………………………………………………………………………………………….

آلبینو مسی: این گونه هم همانند البینو تایگر اسکار میباشد با این تفاوت که بیشتر بدن به جای راه راه به رنگ پرتقالی یا مسی پوشیده شده و قاقد رگه های قرمز میباشند

 


………………………………………………………………………………………

لوتینو تایگر اسکار: انها هم مانند البینو هستند و شاید تشخیص انها به طور معمول و در عمل برای یک مبتدی میسر نباشد. اما اگر دقت کنید در باله ها و دم رنگ تیره نسبت به البینو بسیار واضح تر میباشد که شاید تشخیص یک لوتینو از البینو را برای شما میسر کند

 


……………………………………………………………………………………….

لوتینو مسی: شاید توضیح برای این گونه بیش از حد باشد و همه شما با خواندن مطالب بالا پی به تشخیص این نژاد هم به راحتی خواهید برد

 


…………………………………………………………………………………………..

اسکار لیمویی:یک اسکار فوق العاده که کمیاب نیز میباشد و همانطور که پیداست تقریبا کل بدن به رنگ لیمویی یا به طور رایج خورشیدی رنگ میباشد و با همین نام اسکار لیمویی یا خورشیدی نیز شناخته میشود

 


………………………………………………………………………………………………..

اسکار طلایی: همانطور که در تصویر مشاهده میکنید رنگ طلایی در بدن و ابتدای باله بیشتر از رنگ پایه که تیره میباشد مشهود است و به همین دلیل اسکار طلایی نام گرفته است

 


…………………………………………………………………………………………………………………

اسکار قرمز خونی: یک اسکار کمیاب و بسیار زیبا که به خاطر رنگ خاص قرمز خود به اسکار قرمز خونی یا اسکار ویژه یا سوپر رد اسکار نامیده شده است

 


…………………………………………………………………………………………………………………

بلوبری اسکار: اسکار بلوبری یا زغال اخته که جزو اسکارهای رنگارنگ میباشد و به اسکار های رنگ شده (Dyed Oscars) معروف است که با تکنیک هایی این بلا را سر این اسکارهای بدبخت اورده اند

 


…………………………………………………………………………………………….

اسکار توت فرنگی:

 


………………………………………………………………………………………….

اسکار باله بلند: دارای بله ها و دم بلند میباشند و در انواع تایگر، معمولی ، آلبینو و …. یافت میشوند

 


……………………………………………………………………………………………………….

اسکار بالونی یا اسکار کوتوله: بدن این نوع اسکار فشرده شده و چاق تر از انواع رایج است و به اسکار بالونی یا کوتوله معروف است. در انواع نژادها از معمولی تا تایگر ، البینو و …… یافت میشود

 


……………………………………………………………………………………………………….

برخی دیگر از گونه های اسکار هم وجود دارند که در اصل اسکار نیستند ولی شباهت فوق العاده انها به اسکارها باعث شده که برخی انها را جزو گونه اسکارها بنامند

#ابی #کنسرت #صیانت #اینستاگرام #فیلم #دانلود #واردات_ماهی #تایلند_مالزی_اندونزی #آروانا #پیکاک #دیسکس #اسکار #فلاور #پلکو #فایتر #گوپی #گار 

https://t.me/farzinfish

http://www.instagram.com/farzinfishh?r=nametag