دنیای آبزیان فرزین

فروش انواع ماهی های آکواریوم

فروش انواع ماهی های آکواریوم

راه اندازی اکواریوم با کمترین امکانات

پنجشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۸:۲۰ ب.ظ

برای داشتن آکواریوم، یک سری وسایل لازم است که در این مطلب به طور کامل تجهیزات مورد نیاز برای آکواریوم را معرفی می کنیم. به صورت اختصاری این تجهیزات عبارتند از :

  • بخاری
  • فیلتر
  • تزئینات
  • گرماسنج
  • تور دستی
  • پمپ هوا
  • مگنت یا کاردک
  • ماهی

هر یک از این تجهیزات آکواریوم را در ادامه ی مطلب توضیح می دهیم.

فهرست مطالب

بخاری

بیشتر ماهیان آکواریمی بومی مناطق گرمسیری هستند. بنابراین به آب گرم در حدود 26 الی 31 درجه سانتی گراد نیاز دارند. به همین جهت استفاده از یک بخاری اتوماتیک جهت کنترل دما امری ضروری به نظر می رسد.

فیلتر

از آنجا که تعویض دائمی آب کاری مشکل بوده و باعث ناراحت شدن ماهی ها و گیاهان داخل آکواریم می شود. بایستی با بکار بردن فیلتر مرتبا مواد زائد معلق در آب گرفته شود تا آب آکواریم همیشه صاف و شفاف باقی مانده و لذت دیدن ماهی ها همیشگی می شود.

بطور کلی 3 نوع فیلتر برای تمیز کردن آب آکواریم وجود دارد:

  • فیلترهائی که زیر ماسه کف آکواریم قرار می گیرند.
  • فیلترهائی که داخل آکواریم قرار می گیرند.
  • فیلترهائی که خارج آکواریم قرار می گیرند.

فیلتر های نوع اول

فیلتر نوع اول که در زیر ماسه کف آکواریم جاگذاری می شود به اشکال گوناگون ساخته می شود و بیشتر برای مصرف افراد تازه کار مناسب می باشد.
این فیلتر ها فقط می توانند ذرات معلق در آب را گرفته و در خود نگه دارند. بنابراین هر چند وقت یکبار از طریق پمپ کردن آب از خلاف مسیر جذب شناور، میتوان فیلتر را تمیز نمود.
برای راه انداختن آنها کافیست که پس از جاگذاری و ریختن ماسه بر روی آنها، فیلترها به پمپ هوا وصل گردند. گروه نرم افزاری ما اینگونه از فیلترها را به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکند.

فیلتر های داخلی

معمولا از یک جعبه پلاستیکی ساخته شده است که در داخل آن زغال اکتیو ریخته می شود و روی آن لایه ای از پشم شیشه و یا الیاف داکرون قرار می گیرد.
این فیلترها معمولا در گوشه ای از آکواریم جاگذاری می شوند.

بدیهی است پس از مدتی در اثر پر شدن حفرات ریز دانه های زغال, کم کم قدرت فیلتر کردن آن از بین خواهد رفت بنابراین هرچند وقت یکبار باید زغال را تعویض نمود. زمان لازم برای تعویض زغال, بستگی به حجم آب, نحوه تغذیه ماهی و نیز ضخامت پشم شیشه و میزان تمیزی آن دارد.

امکان احیا زغال اکتیو کارکرده هم وجود دارد، ابتدا باید زغال غیر فعال شده را بخوبی شست و شو داد. سپس آن را به مدت 75 دقیقه در حرارت 140 درجه سانتی گراد نگه داشت، پس از آن باید به خوبی زغال را شست و مورد استفاده قرار داد.

فیلتر های خارجی

کامل ترین و بهترین نوع سیستم فیلتراسیون، استفاده از فیلتر سطلی مناسب با توجه به حجم آکواریم است. این فیلترها معمولا دارای چند طبقه مرتبط به یکدیگر می باشد که می توان در هر طبقه از مواد تصفیه کننده مختلف استفاده نمود.

در طبقه اول از سمت ورودی فیلتر از ابر و اسفنج استفاده نماییدتا مانع از ورود مواد معلق به سایر بخش های فیلتر و احتمالا برگشت مجدد به داخل آکواریم شود. در بخش های دیگر نیز برحسب نیاز از سرامیک، رزین، زئولیت، زغال اکتیو و یا تورب استفاده کنید.

در صورت استفاده از فیلتر سطلی نیاز به تعویض آب بسیار کم خواهد بود و سلامت ماهیان در بهترین شرایط حفظ خواهد شد اما می بایست هر 5 الی 6 ماه یکبار فیلتر باز شده و مواد داخل آن با آب آکواریم شستشو داده شود.

تزئینات

از دیگر تجهیزات آکواریوم تزئینات است. خرید لوازم تزئینی کاملا به سلیقه شخص بستگی دارد, اگرچه خریداری آنها چندان لازم نیست. باید توجه کرد هرگز نباید از لوازم تزئینی لبه تیز و برنده استفاده نمود زیرا سبب زخمی شدن ماهی و سرانجام آلودگی ماهی ها به قارچ می شوند.

گرماسنج

وسیله ای است برای اندازه گیری درجه حرارت آب آکواریم. هرچه درجات حرارت گرماسنج دقیق تر و خواناتر باشد, ارزش آن بیشتر خواهد بود.

توردستی

برای صید ماهی بخصوص هنگام تمیز کردن آکواریم یا بیرون آوردن ماهی بیمار بایستی از تور دستی استفاده نمود. بهتر است جنس توری تا حد امکان نرم و لطیف باشد تا صدمه ای به بدن ماهی ها نزند.
بهتر است برای هر آکواریم 2 تور تهیه شود زیرا در بعضی مواقع گرفتن ماهی ها با یک تور واقعاٌ کار دشواری می باشد.

پمپ هوا

یکی از تجهیزات آکواریوم که بسیار مهم است پمپ هواست. ماهیان آب شیرین با توجه به محیط محل زندگی خود به اکسیژن زیادی نیاز دارند بنابراین استفاده از یک پمپ هوای مناسب و دو یا سه سنگ هوا می تواند به این زمینه کمک کننده باشد.
هنگام خریدن پمپ حتما بایستی اندازه آکواریم و یا تعداد آکواریم ها در نظر گرفته شود. گاهی ممکن است با یک پمپ قوی بتوان دو آکواریم را تهویه نمود و گاهی نیز ممکن است یک پمپ کوچک برای تهویه یک آکواریم کافی نباشد.
انواع شیلنگ پلاستیکی و تعداد سه راهی مورد نیاز بستگی به ابعاد آکواریم و تعداد سنگ هوا, لوازم تهویه ای تزئینی و فیلتر دارد.

 

مگنت یا کاردک

در بیشتر آکواریم ها ممکن است رشد و نمو خزه ها روی دیواره ها بیش از حد بوده و باعث مات شدن شیشه آنها گردد. کاردک از تجهیزات آکواریوم است که برای پاکسازی خزه ها استفاده می شود.
اگر از حلزون یا ماهی های مخصوص خزه خوار برای این کار استفاده نمی شود می توان به سهولت خزه های روی شیشه را با کاردک یا مگنت های مخصوص تمیز نمود.

دسته ی مگنت

با کلیک روی دکمه ی فروشگاه مگنت می توانید به صفحه ی هوشمند فروش محصولات وب سایت پت زیپ وارد شده و با استفاده از ابزار های جستجوی حرفه ای ، محصول مورد نظر خود را بیابید.

ماهی

آخرین چیزی که برای داخل آکواریم بایستی خریداری شود ماهی ها می باشند. پس از آماده کردن آکواریم و کاشتن گیاهان, حداقل بایستی یک هفته الی یک ماه آکواریم بدون ماهی کار کند تا همه شرایط برای انتقال ماهی ها آماده شود.
#واردات_ماهی #اروانا #پیرانا #مانستر #کنسرت #فلاور #تایلند_مالزی #دیسکس #سفره_ماهی #چانا #زینتی 

 

https://t.me/farzinfish

http://www.instagram.com/farzinfishh?r=nametag

  • فرزین اسماعیل زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی