دنیای آبزیان فرزین

فروش انواع ماهی های آکواریوم

فروش انواع ماهی های آکواریوم

مراقبت از آکواریوم

دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۲۸ ب.ظ

مراقبت از آکواریوم

تهیه آکواریوم و بخاری مناسب برای حفظ سلامت ماهی ها

شاید مهم ترین قدم برای داشتن ماهی هایی سالم ، انتخاب آکواریوم مناسب و لوزام مختص به آن باشد؛ بنابراین آکواریومی انتخاب کنید که از نظر اندازه برای ماهی هایتان مناسب باشد . شاید این گونه به نظر برسد که آکواریوم های کوچک نیازمند مراقبت کمتری هستند ، در حالی که اصلا اینطور نبوده و این گونه آکواریوم ها غالبا برای ماهی های شما حکم مرگ زودرس را دارند . بنابراین آکواریومی را انتخاب کنید که پس از رشد ماهی هایتان نیازی به تعویض آن نباشد .

در صورتی که در مکانی با آب و هوای سرد زندگی می ‎کنید ، برای آکواریوم خود به یک بخاری احتیاج خواهید داشت . دمای مورد نیاز برای ماهیان متعلق به مناطق گرمسیری دمای 23 تا 26 درجه سانتی گراد می ‎باشد ، بنابراین بخاری آکواریوم خود را متناسب با اندازه آن خریداری کنید و با توجه به دمای اتاق ، درجه آن را تنظیم کنید . 

انتخاب فیلتر مناسب

امروزه اکثر فیلتر ها هر سه مرحله فیلتراسیون را به خوبی انجام می‎ دهند و معمولا متناسب با اندازه آکواریوم رتبه بندی می ‎شوند . در صورت نگهداری از ماهی هایی که نیازمند تغذیه بیشتری در مقایسه با سایر ماهی هستند مانند ماهی طلایی یا سیچلید و یا ماهی هایی که نوزاد دارند یا از رشد بالایی برخوردارند ، انتخاب فیلتر هایی در اندازه بزرگ تر ایده ی مناسب تری خواهد بود . اگر از فیلتر های کارتریج کشویی استفاده می ‎کنید ، به صورت هفتگی آن را شستشو داده و ماهی یک بار آن را تعویض کنید و در صورت داشتن فیلتر قوطی مانند ، مرتبا آن ها را بررسی کرده و در صورت لزوم آن ها را تمیز یا تعویض کنید . 

ماهی های استرس دار

استرس ماهی ها را با پوشش های طبیعی و مکان های مخفی مناسب کاهش دهید . برخی از ماهی هایی که در دریاهای آزاد زندگی می‎ کنند ، برای داشتن حس امنیت و پیدا کردن خانه به پوشش هایی به شکل گیاهان تزئینی نیازمندند . در صورت عدم وجود پوشش های گیاهی برای این دسته از ماهی ها در آکواریوم احتمال بروز بیماری و مرگ در آن ها افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین در صورت تمایل به داشتن ماهی های بیشتر پوشش های گیاهی تزئینی موجود در آکواریوم خود را افزایش دهید .

نحوه مراقبت از آب آکواریوم

مراقبت های روزانه

حتما هر روز دمای آب آکواریوم خود را بررسی کنید . 

مراقبت های هفتگی

10% از آب آکواریوم را با آب تمیز تعویض کنید .

pH آب ، امونیاک ، نیترات و کلر موجود در آب را اندازه گیری کنید .

جلبک های موجود در آب آکواریوم را از بین ببرید . 

مراقبت های ماهانه

ماسه ته نشین شده در آب آکواریوم را از ببرید.

25% از آب آکواریوم را با آب تمیز تعویض کنید.

فیلتر را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تمیز یا تعویض کنید.

جلبک های آن را از بین ببرید.

پوشش های گیاهی طبیعی و تزئینی را پاک سازی کنید.

در صورت لزوم گیاهان زنده موجود در آکواریوم را هرس کنید.

   #واردات #فروش #ماهیان #زینتی #اکواریوم #سینوفارم #دنیا #لبی #لباس #آروانا #فلاور #فایتر #شور #ماهی 

  • فرزین اسماعیل زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی