دنیای آبزیان فرزین

فروش انواع ماهی های آکواریوم

فروش انواع ماهی های آکواریوم

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

ایچ (خارش یا لکه سفید)

 

در بررسی انواع بیماری در ماهی های آکواریومی، Ich، رایج ترین انگل آکواریوم خانگی است که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد. قابل توجه ترین علامت Ich لکه های سفید برجسته کوچک روی بدن و باله های ماهی است که به نظر می رسد روی ماهی نمک پاشیده شده و ممکن است متوجه تحریک ماهی های خود در مقابل اشیاء موجود در مخزن شوید. در این شرایط ماهی به سرعت آبشش های خودش را حرکت می دهد، بی حال می شود یا در کف مخزن بدون حرکت باقی می ماند. محرک های رایج برای شروع Ich، افت ناگهانی دمای محیط آکواریوم یا اضافه کردن آب سرد هنگام تعویض آب یا ورود ماهی جدید است. ماهی های وارد شده ممکن است بدون هیچ علائم خاصی ناقل Ich باشند.

 

اضافه کردن ماهی جدید به آکواریوم باعث ایجاد استرس در سایر ماهی ها و کاهش ایمنی سیستم بدن آنها می شود که این امر به نوبه خود ماهی را مستعد ابتلا به انواع عفونت ها می کند. اگر فکر می کنید یکی از ماهی های شما به این انگل آلوده شده، باید کل ماهی ها را درمان کنید، زیرا Ich بسیار مسری است. هرچه زودتر Ich را تشخیص داده و شروع به درمان کنید، شانس بیشتری برای نجات ماهی ها وجود دارد.

 

اگر چه این بیماری انگلی همه ماهی ها را تحت تاثیر قرار می دهد اما برخی ماهی ها  بیشتر مستعد ابتلا به ich هستند، از جمله:

 

مارماهیگربه ماهیماهی های تیانماهی های نقره ایدرمان Ich

 

روش های مختلفی برای درمان Ich وجود دارد. موثرترین و ایمن ترین راه استفاده از داروی Ich بدون آکواریوم است. اگر لکه های سفید بعد از 5 روز از درمان باقی بمانند، ممکن است که یک عفونت باکتریایی ثانویه به ضایعات باقی مانده از انگل حمله کرده باشد که در این صورت ماهی نیاز به آنتی بیوتیک دارد.

 

روش دیگری برای کسانی که دوست ندارند از مواد شیمیایی استفاده کنند این است که به تدریج درجه حرارت در آکواریوم را تا حدود 85 درجه فارنهایت بالا ببرید و تا دو هفته آن را حفظ کنید. گرما در طی چرخه زندگی انگل ها را از بین می برد. هنگام استفاده از این روش اضافه کردن دیفیوزر هوا به آکواریوم توصیه می شود، زیرا با افزایش دما، آب اکسیژن محلول کمتری را نگه می دارد. توجه: فقط دما را 1 تا 2 درجه در روز افزایش دهید و علائم ماهی های خود را از نزدیک کنترل کنید. اگر آن ها دچار تنفس سریع یا علائم خاص دیگری شدند به تدریج درجه حرارت را پایین بیاورید تا ماهی بهبود یابد. ماهی های آب سرد نیاز به درمان با دارو و نمک آکواریوم دارند زیرا روش افزایش دما باعث ایجاد استرس در آنها می شود.

#دلار #ارز #سکه #بورس #انسولین #موزیک #عاشقانه #ماهی #سینما #هنرمندان