دنیای آبزیان فرزین

فروش انواع ماهی های آکواریوم

فروش انواع ماهی های آکواریوم

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بیماری های انگلی ماهی ها شایعترین انواع بیماری در آکوایوم محسوب می شوند. بنابراین از اهمیت ویژه ای برخوردارند. شاید به جرات بتوان گفت که تشخیص صحیح نوع بیماری، مهمترین شرط موفقیت در درمان ماهی ها است.

انواع معروف بیماری های انگلی در ماهیان آب شور به دو بخش و چند زیر مجموعه تقسیم می شوند:

انگل های تک سلولی ( Protozoan ) :

این گروه از انگل ها به سه زیرمجموعه ی زیر تقسیم میشوند که هر زیر مجموعه شامل چندین عضو می باشد:

  1. انگل های تاژک دار Flagellates (انگل آمیل اودنیوم با بیماری مخملک- انگل هگزامیتا و اسپیرونوکلئوس با بیماری سوراخ سر)
  2. انگل های مژه دار Ciliates (انگل کرپتوکاریون با بیماری سفیدی- انگل بروکلینلا- انگل اورونما)
  3. انگل های اسپروزوآ (Sporozoans) (انگل گلوگی هرالدی- انگل میکسوبولوس)

انگل های چندسلولی ( Metazoans ) :

انگل های این گروه نیز به دو زیر مجموع و چندین عضو به شرح زیر تقسیم می شوند:

  1. کرم ها (کرک توربیلاریان با بیماری ایک سیاه- کرم های Trematodes ,Fluks
  2. سخت پوستان (ایزوپادها-کوپادها)

 

 

#ویدئوکلیپ #فیلم #خارجی #ترسناک #موزیک #ابی #داریوش #کنسرت #تتلو #دانلود

سیچلاید گلد تریماکو از دسته ماهیان هیبریدی است که شباهت بسیار زیادی به ماهی فلاورهورن دارد. به همین خاطر در بسیاری از موارد به خصوص در اندازه ی کوچک، این ماهی با ماهی فلاورهورن اشتباه گرفته می شود.

گلد تریماکو ماهی بسیار پرخاشگری است و به همین دلیل نگهداری آن به صورت انفرادی بهترین انتخاب است. آکواریومی با حداقل حجم ۱۴۰ لیتر با دمای ۲۶ تا ۲۸ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶.۰ تا ۷.۰ برای این ماهی بهترین شرایط را به وجود می آورد.

تغذیه ی ماهی گلدتریماکو دارای اصول خاصی است که در صورت رعایت این اصول، ماهی بهترین رشد را خواهد داشت. غذا دادن به ماهی باید در چهار تا پنج وعده در روز و با غذاهای متنوع در طول روز و همچنین مقدار کم در هر وعده انجام شود. استفاده از گوشت میگو و همچنین دل گوسفند به صورت چرخ شده به صورت چند روز در میان به اضافه ی غذاهای خشک مخصوص ماهیان هیبرید بهترین رژیم غذایی برای این ماهی است.

گلد تریماکو از دسته ماهیان تخم گذار است که قدرت جفت شدن با سایر گونه های هیبرید مانند پرت را دارا می باشد. جنس نر این ماهی دارای اسپرم ضعیفی است و در هر بار تولید مثل، تعداد کمی از تخم ها را بارور می کند. در زمان تخمریزی، جفت مولد یک سنگ مسطح و یا یک فضای غار مانند را انتخاب کرده و پس از نظافت، در آن جا تخمریزی می نمایند.

دستگاه ضدعفونی کننده UV وسیله ای فوق العاده در آکواریوم ها برای ازبین بردن باکتری ها، جلبک ها و سایر آلودگی ها و انگل ها است. اشعه UV  ساختار سلولی سلول های زنده موجود در جلبک ها و باکتری ها را مختل می کند و آنها را از بین می برد و از تکثیر شدن آن ها جلوگیری می کند.این کار به یک روش ساده توسط این اشعه اتفاق می افتد، به این صورت که وقتی آب در سیستم جریان پیدا می کند، تمام آب از این اشعه عبور می کند. همچنین در حوضچه ها برای کنترل کردن جلبک های شناور آزاد مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه ضدعفونی کننده UV از یک لامپ فلئورسنت ضدباکتری که نور را در طول موج حدود ۲۵۴ نانومتر تولید می کند،استفاده می کند.آبی که دارای باکتری یا جلبک می باشد از لامپ عبور می کند و این طول موج تابش می شود.هنگامی که نور به باکتری/جلبک نفوذ می کند،DNA را تغییر می دهد،از رشد و تکثیر ارگانیسم جلوگیری می کند.#دیسکس #ماهی #ماهیگیری #ابی #کنسرت #پری_دریایی #پلنت #اکواریوم 

سمندر مکزیکی یا اکسولوتل (نام علمی: Ambystoma mexicanum)، جانوری دوزیست است که به ماهی راه‌روندهٔ مکزیکی نیز معروف است. سمندر مکزیکی کاملاً وابسته به آب است. این جانور می‌تواند قسمت‌های آسیب‌دیده بدنش را احیا کند یا در صورت قطع شدن آن اعضاء دوباره آن را اضافه کند.

سمندر مکزیکی خویشاوندی نزدیکی با سمندر دارد. سمندر در خشکی زندگی می‌کند ولی سمندر مکزیکی به آب وابسته است. هر دوی آن‌ها شش دارند ولی بیشتر از روش آبشش تنفس می‌کنند. سمندر مکزیکی توانایی شگفتی در زمینه بازسازی اندام‌ها بریده شده دارد او می‌تواند اندام‌های بزرگ تن خود را هم بازسازی کند. این جاندار هر دو سه روز یک بار به خوراک نیاز دارد. سمندر مکزیکی لارووزغ، تارپایان نرم و ماهیان کوچک را می‌خورد و می‌تواند گوشت چرخ کرده خام را هم بخورد. سمندر مکزیکی بیشتر خاکستری و قهوه‌ای است. سرپرست به رنگ‌های زر، سپید و سیاه نیز یافت می‌شود.

#ماهی #اکواریوم #پلنت #انیمیشن #دوزیست #ابی #فیلترشکن #ویدئو

ویجا یکی از سیچلاید های خانواده بزرگ سیچلاید های آمریکایی است.این ماهی را میتوان در باتلاق ها و رودها ی آمریکای مرکزی و شمالی یافت.در بازار ایران این ماهی به اسم های مختلفی شناخته میشود.این سیچلاید با بزرگتر شدن رنگ های جدیدی در آن به وجود می آید که باید به تغذیه آن توجه زیادی شود.این ماهی تا 30 سانتی متر رشد میکند و گونه ی نر دارای زیبایی بیشتر و تنوع رنگ و رشد بیشتر میباشد.گونه ی نر در زمان بلوغ ممکن است که یک هد کوچک هم بزند که آن را از گونه ی ماده زیباتر میسازد.


تانک مورد نیاز=حداقل 150 لیتر برای یک جفت.
دمای نگهداری=26 تا 30 درجه سانتی گراد.
تغذیه=همه چیز خوار.ویجا بسیار خوش غذا است و هر چیزی را که به این ماهی بدهید برای خوردن قبول میکند.برای سایز کردن و خوشرنگ شدن ویجا از این غذاها استفاده کنید.بیومار-غذای رنگ با کیفیت-اسفناج پخته شده-غذای c.p-میگو-کرم خونی
رفتار=بسیار خشن و تندخو.این ماهی در زمان گرسنگی همه ی ماهی های اندازه ی دهانش را میخورد.

#پری_دریایی #اکواریوم #پلنت #آبزی #ماهی #ماهیگیری #ابی #کنسرت #فیلترشکن #vpn #زیبا #شادمهر #اینترنت #آهنگ #موزیک #خارجی